Friday, October 21, 2011

Amanah Pemimpin

Assalamualaikum.

Baru-baru ini, negara kita telah dihebohkan dengan sistem dan hukum hudud yang disuarak oleh pemimpin PAS. Ramai menteri tidak setuju dengan cadangan itu. PM kata kalu PKR menang PRU nanti, baru boleh buat. Nak tengok siapa menang atau kalah dulu baru nak jalankan? Bagi saya, jalankan sahaja la. Ini hukum Allah. Bukan Hukum PAS.

Daripada Thauban iaitu khadam kepada Rasulullah, Nabi SAW bersabda yang bermaksud:
"Sesungguhnya perkara yang aku takuti ke atas umatku ialah para pemimpin yang sesat"

(Riwayat Abu Daud dan al-Tarmizi)

Bukan Nabi je yang takut. Saya pon takut sekali. Kalau pemimpin kita sesat, apatah lagi rakyatnya tapi bukannya saya kata PM kita sesat. Cuma PM kita tak dapat kesedarann lagi tentang benda ni.

Saya harap hukum hudud akan dilaksanakan di negara kita ini. Insyallah. Mari kita renung-renungkan dan SELAMAT BERAMAL!

WASSALAM!~

No comments:

Wajib Korang Baca